Algemene Voorwaarden Allround Team  

1. Algemeen  

1.1 Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Allround Team verzorgde producten of diensten.  

1.2 Allround Team met maatschappelijke zetel te Edegemsesteenweg 142, 2550 Kontich. Ondernemingsnummer: BE1022.796.011  

1.3 Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon, die zich gebonden heeft, dan wel voornemens is, al dan niet tegen betaling producten en/of diensten van Allround Team af te nemen.  

1.4 Partijen: opdrachtgever en opdrachtnemer gezamenlijk.  

1.5 Algemene Voorwaarden: bedingen, uitgezonderd de bedingen die de kern van de Overeenkomst c.q. Opdracht weergeven, die de contractuele relatie tussen Partijen reguleren en waarvan de eigenlijke inhoud hieronder verder wordt bepaald.  

2. Toepasselijkheid  

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, rechtsbeschikkingen en overeenkomsten met betrekking tot het verstrekken van het leveren van producten en diensten, ook indien deze niet (nader) in deze Algemene Voorwaarden zijn omschreven. Afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.  

2.2 In geval van Bijzondere Voorwaarden hebben deze laatste in geval van tegenstrijdigheden voorrang op de Algemene Voorwaarden, dewelke echter van toepassing blijven voor hetgeen niet gedekt wordt onder de Bijzondere Voorwaarden.  

2.3 Indien een situatie niet geregeld werd in de Algemene Voorwaarden dient deze geïnterpreteerd te worden conform het gemeen toepasselijk recht, rekening houdende met de geest van de Algemene Voorwaarden, de gemeenschappelijke bedoeling van Partijen en hun overeenkomst.  

2.4 De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Opdrachtgever wordt door Opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen.  

2.5 Opdrachtnemer is bevoegd wijzigingen, aanvullingen en/of uitbreidingen in deze Algemene Voorwaarden aan te brengen gedurende de looptijd van de Overeenkomst met de Opdrachtgever, die in werking treden op het door de Opdrachtnemer aangekondigde tijdstip.  

2.6 In geval van tegenstrijdigheden tussen deze Algemene Voorwaarden en vertalingen daarvan prevaleert de Nederlandse tekst als authentieke bron.  

3. Totstandkoming van de Overeenkomst 

3.1 Prijsopgaven en offertes van de Opdrachtnemer zijn vrijblijvend en gebeuren steeds onder alle voorbehoud. Prijsopgaven en offertes zijn 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld op de documenten.  

3.2 Een bindende Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Opdrachtnemer kennisneemt van een bevestiging schriftelijk of een bevestiging per e-mail van de Opdrachtgever.  

3.3 Zolang de getekende Overeenkomst of de bevestiging via de e-mail niet retour is ontvangen, dan wel ontvangen wordt buiten de geldingstermijn van het aanbod, behoudt Opdrachtnemer zicht het recht voor haar (personele-) capaciteit elders in te zetten.  

3.4 Behoudens afwijkende afspraken tussen Partijen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor een bepaalde duur, waarvan de duur bepaald wordt foor de inhoud, aard of strekking van de verleende Opdracht en wordt vastgelegd in de overeenkomst.  

4. Vertegenwoordigingsbeding 

4.1 Door het ondertekenen van de Overeenkomst of het op andere geldige wijze bevestigen van de opdracht, verbind de Opdrachtgever zich definitief.  

4.2 Aansprakelijk of maatschappij die een Opdracht bevestigd voor rekening van derden of met het verzoek aan een derde te factureren, maakt zich sterk voor deze derde en zal persoonlijk aansprakelijk zijn voor de nakoming van de Overeenkomst volgens, in overeenstemming met de ter zake diende wettelijke bepaling.  

4.3 Als de Opdrachtgever onderdeel uitmaakt van een groep, concern of overkoepelende vennootschap en op basis van instructies van deze laatste de Overeenkomst onderschrijft of bij gezamenlijk gegeven Opdracht, geld er een hoofdelijke aansprakelijkheid tot nakoming van diens verbintenissen onder de Overeenkomst conform Belgisch 1202 BW.  

5. Beëindigen of Wijzigingen van een Overeenkomst  

5.1 Dit artikel heeft betrekking op alle Overeenkomsten met de Opdrachtgever.  

5.2 Aan elk van de partijen komt de bevoegdheid tot ontbinding van een overeenkomst slechts toe indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen uit die overeenkomst. Dit kan louter na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling per aangetekende schrijven, waarbij een redelijke termijn (doch niet minder dan 30 kalenderdagen) gesteld wordt door de zuiveringen van de tekortkoming.  

5.3 Elke van de Partij kan een Overeenkomst zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang geheel of gedeelde schriftelijke ontbinden indien de andere partij – al dan niet voorlopig – uitstel van betaling wordt verleend, indien ten aanzien van de andere partij faillissement wordt aangevraagd of indien haar onderneming wordt vereffend of beëindigd anders dan ten behoeve van reconstructie of samenvoeging van onderneming. De Partij die de Overeenkomst aldus beëindigd zal nimmer tot enige restitutie van reeds ontvangen gelden wel tot schadevergoeding zijn gehouden. In geval van faillissement van Opdrachtgever vervalt het recht tot gebruik van aan de Opdrachtgever ter beschikking gestelde materiele en producten van rechtswege. In geval van faillissement van de Opdrachtnemer, vervalt het recht van de Opdrachtgever om beroep te doen op de diensten zoals afgesproken in de onderlinge Overeenkomst.  

5.4 Indien Opdrachtgever op het moment van de ontbinding van een overeenkomst als bedoeld in Artikel 5.2 reeds prestaties ter uitvoering van die overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties daarmee samenhangende betalingsverplichtingen geen voorwerp van ongedaan making zijn. Tenzij de Opdrachtgever bewijst dat Allround Team ten aanzien van de prestatie in verzuim is. Bedragen die Allround Team voor de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van die Overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van de vorige zin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van ontbinding direct opeisbaar.  

5.5 In geval van een onvoorzienbare, onvermijdbare en niet-toerekenbare gebeurtenis die de uitvoering van jaar verbintenissen tijdelijk belet of aanzienlijk verzwaart, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Opdracht op te schorten gedurende de periode van overmacht. Dit zonder afbreuk te doen aan de betalingsverplichting in hoofde van Opdrachtgever en zonder het verschuldigd zijn van enige verdere schadevergoeding. Onder deze overmachtssituaties vallen onder meer, zonder dat dit een beperkende opsomming omvat: langdurige ziekte, overlijden, wilde staking, wettelijke verplichtingen of overheidsbevelen.  

5.6 Elke van de Partijen is gerechtigd door schriftelijke kennisgeving aan de andere Partij, deze Overeenkomst onder de volgende omstandigheden te beëindigen: (i) als de andere Partij een wezenlijke schending van deze Overeenkomst begaat en in gebreke blijft deze binnen 10 werkdagen na de schriftelijke kennisgeving ban de andere Partij te rectificeren; (ii) als de andere Partij insolvent wordt, niet in staat is haar schulden tijdig te voldoen, of onderworpen wordt aan een faillisementprocedure, aan curatele, ontbinding, liquidatie, opheffing of een andere beëindigingsprocedure. Dergelijke ontbinding van de Overeenkomst gebeurt zonder opzegtermijn, noch opzegvergoeding.  

5.7 Als tot tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst is overgegaan door de Opdrachtnemer, heeft Opdrachtgever recht op medewerking van Opdrachtnemer bij overdracht van werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en omstandigheden aan die opzegging ten grondslag liggen die aan Opdrachtgever zijn toe te rekenen. Opdrachtnemer behoudt in alle gevallen van tussentijdse beëindiging aanspraak op betaling van de declaraties voor door haar tot dan toe verrichte werkzaamheden, waarbij aan de Opdrachtgever onder voorbehoud de voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte werkzaamheden ter beschikking zullen gesteld worden. Voor zover de overdracht van de werkzaamheden voor de Opdrachtnemer extra kosten met zich meebrengt, worden deze aan Opdrachtgever in rekening gebracht.  

5.8 Indien de ontbinding of beëindiging van de Overeenkomst door Opdrachtnemer het gevolg is van een wanprestatie in hoofde van Opdrachtgever, waaronder het niet onbehoorlijk naleven van de overeenkomst inclusief de Algemene Voorwaarden, is Opdrachtnemer gerechtigd op integrale schadevergoeding boven op de vergoeding voor het reeds uitgevoerde gedeelte van de Overeenkomst.  

6. Medewerking door Opdrachtgever  

6.1 Opdrachtgever zal Allround Team steeds tijdig, voor een behoorlijke uitvoering van een Overeenkomst nuttigen en noodzakelijk gegevens, inlichtingen, materialen en faciliteiten verschaffen en alle redelijke medewerking verlenen.  

7. Tarieven en Betalingen  

7.1 De toepasselijke tarieven zijn deze zoals weergeven op de offerte op het ogenblik van het ondertekenen van de Overeenkomst. Bij Opdrachten dewelke kalender jaar overschrijdend worden uitgevoerd, zullen steeds de index verhogingen worden aangerekend.  

7.2 Alle tarieven wijn uitgedrukt in Euro (€) en zijn, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, steeds exclusief BTW.  

7.3 Behoudens afwijkende afspraken, worden tarieven voor de dienstverleningen van derden waar de Opdrachtnemer in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst beroep op doet, vervat in de door de Opdrachtnemer gehanteerde tarieven.  

7.4 De Opdrachtgever is gerechtigd de tarieven op jaarlijkse basis te herzien, op basis van de index.  

7.5 Vanaf het ogenblik dat de Overeenkomst wordt ondertekend, dan wel de Opdracht op een andere geldige wijze wordt bevestigd, bestaat er een betalingsverplichting in hoofde van de Opdrachtgever. Bezwaren tegen de hoogte van de facturatie schorten deze betalingsverplichtingen niet op.  

7.6 Facturen worden door de Opdrachtgever binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum betaald.  

7.7 Bij gebreke aan betaling op de vervaldag, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. In dat geval is de Opdrachtgever, vanaf datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden, zijnde de dag volgend op de uiterste betaaldag, tot aan het tijdstip van integrale betaling, over het verschuldigde wettelijke rente verschuldigd. Daarnaast komen alle kosten van invordering, nadat Opdrachtgever in verzuim is, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijk, ten laste van de opdrachtgever. De buitenechtelijke kosten worden vastgesteld op ten minste 15% van de hoofdsom en rente, onverminderd het recht van Opdrachtnemer de werkelijke buitengerechtelijke kosten die dit bedrag te boven gaan, te vorderen. De gerechtelijke kosten omvatten de volledige door Opdrachtnemer gemaakte kosten, met begrip van de dagvaardingskosten, rolrecht en rechtsplegingsvergoeding, ook als deze het wettelijke liquidatietarief te boven gaan. Bovendien zullen bij laattijdige betaling, de overige, nog niet vervallen facturen, eveneens onmiddellijk opeisbaar worden.  

7.8 Indien de financiële positie en/of het betalingsgedrag van de Opdrachtgever, waaronder faillissement, schuldsanering of gerechtelijke reorganisatie, naar het oordeel van Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is de Opdrachtnemer gerechtigd van Opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm en/of een voorschot geeft. Hetzelfde recht op het ontvangen van een voorschot wanneer blijkt dat de verschafte zekerheid door toedoen van de opdrachtgever als ontoereikend dient te worden gekwalificeerd.  

7.9 In geval van een gezamenlijk gegeven Opdracht zijn Opdrachtgevers voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke Opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk verbonden voor de betaling van het volledige factuurbedrag conform hetgeen onder 4.3 werd uiteengezet.  

 7.10 Opmerkingen met betrekking tot de facturatie dienen uiterlijk binnen de 5 (vijf) kalenderdagen na factuurdatum kenbaar gemaakt te worden en dit door middel van een met redenen omschreven e-mail. Bij gebreke aan enige opmerking binnen deze termijn, wordt de facturatie als aanvaard beschouwd.  

 7.11 Ten aanzien van betalingen en verrekeningen in administratie van Opdrachtnemer te allen tijde bindend.  

 7.12 Alle aan de Opdrachtgever geleverde zaken blijven eigendom van Allround Team, totdat alle daarvoor overeengekomen bedragen, evenals alle overige bedragen die Opdrachtgever wegens tekortschieting in de betalingsverplichting verschuldigd is, volledig aan Allround Team voldaan.  

8. Peppol-netwerk  

8.1 Definities en Doel 

-Peppels (Pan-European Public Procurement On-line) is een gestandaardiseerd netwerk dat wordt gebruikt voor de veilige uitwisseling van elektronische documenten, zoals facturen en bestelbonnen, tussen bedrijven (B2B) en tussen bedrijven en overheden (B2G). Dit netwerk ondersteunt bedrijven bij het efficiënt en foutloos beheren van hun elektronische documentstroom. 

8.2 Gebruik van Peppol  

Allround Team maakt gebruik van het Peppol-netwerk om elektronische documenten veilig en efficiënt te verzenden en te ontvangen. Door gebruik ta maken van onze diensten gaat u akkoord met de voorwaarden en de naleving van de Peppol-standaarden.  

8.3 Peppol-ID  

Elke gebruiker die documenten via Peppol verzendt of ontvangt, krijgt een uniek Peppol-ID. Dit ID fungeert als digitaal adres binnen het netwerk en is noodzakelijk voor een correcte documentuitwisseling.  

8.4 Verantwoordelijkheid van de Gebruiker  

Gebruikers dienen ervoor te zorgen dat alle via Peppol verzonden documenten voldoen aan de gestelde standaarden. Eventuele fouten of vertragingen veroorzaakt door het niet naleven van de standaarden vallen onder de verantwoordelijkheid van de gebruiker.  

8.5 Support en Probleemoplossing  

Bij technische problemen met de uitwisseling van documenten via Peppol kunnen gebruikers contact opnemen met onze klantenservice via info@allroundteam.be. Ons team zal de oorzaak van het probleem onderzoeken en zich inspannen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.  

8.6 Documenttracking en Traceerbaarheid  

Peppol biedt traceermogelijkheden om te controleren waar een document zich bevindt binnen het netwerk. Gebruikers kunnen deze functionaliteit gebruiken om de status van hun documenten te verifiëren.  

8.7 Compliance en Wettelijke verplichtingen  

Peppol voldoet aan de wettelijke verplichtingen met betrekking tot e-facturatie en elektronische documentuitwisseling, vooral bij transacties met overheden. Gebruikers dienen ervoor te zorgen dat hun documenten voldoen aan deze wettelijke vereisten.  

8.8 Wijzigingen en Updates  

Allround Team behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden met betrekking tot Peppol ten allen tijden te wijzigen. Allround Team zal gebruikers, bij eventuele wijzigingen, hiervan op de hoogte brengen.  

8.9 Aansprakelijkheid 

Allround Team is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade veroorzaakt door storingen in het Peppol-netwerk, tenzij deze te wijten zijn aan grove nalatigheid of opzet van Allround Team.  

9. Intellectuele en industriële (eigendom) rechten 

9.1 Alle rechten van intellectuele en industriële eigendom op alle krachtens een overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde product, met inbegrip van verbetering of wijzigingen of bijkomende ontwikkelingen berust uitsluitend bij Allround Team, of haar licentiegevers.  

9.2 In dit artikel wordt onder ‘product’ onder meer verstaan: analyses, ontwerpen, documentatie, rapporten, offertes, presentaties, programmatuur en databestanden alsmede voorbereid materiaal daarvan.  

10. Vertrouwelijke informatie  

 10.1 Alle door één van de Partijen (“verstrekker”) aan de Partij (“Ontvanger”) verstrekte informatie waarvan de Ontvanger weet of redelijkerwijs dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard is, wordt beschouwd als vertrouwelijke informatie. De Ontvanger zal van deze informatie slechts gebruik maken voor het doel waarvoor deze is vertrokken.  

 10.2 De Ontvanger verbindt zich de redelijkerwijs van haar te vergen maatregelen te treffen om geheimhouding te verzekeren van door haar of haar werknemers van de Verstrekker ontvangen vertrouwelijk informatie. De Ontvanger zal redelijke aanwijzingen van de Verstrekker ter zake in acht nemen.  

 10.3 Voor zover persoonsgegevens worden verstrekt, verbind de Ontvanger zich ertoe om persoonsgegevens te beschermen en te verwerken in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR), de wet van 30 juli 2019 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en de andere relevante wettelijke voorschriften. De gegevens van de Opdrachtgever worden door Allround Team geregistreerd en gebruikt voor klanten om de Opdrachtgever op de hoogte te houden van het aanbod van diensten en producten van Allround Team. Indien de Opdrachtgever niet op de hoogte gehouden wenst te worden van toekomstige diensten en producten, kan de Opdrachtgever dat op een eenvoudige manier schriftelijk aan Allround Team melden. De volledige privacyverklaring van Allround team is steeds beschikbaar op de website: Home. Indien de Opdrachtgever persoonsgegevens verschaft met betrekking tot werknemers, dan zal de Opdrachtgever deze personen inlichten over de verwerking van deze gegevens door Allround Team voor de bovenvermelde doeleinden. De Opdrachtgever zal deze personen eveneens inlichten over hun kosteloos recht op verzet voor verwerking met het oog op direct marketing, evenals over hun recht op toegang en verbetering.  

11. Aansprakelijkheid  

 11.1 De aansprakelijkheid van Allround Team is beperkt tot een vervangende schadevergoeding, dit wil zeggen: vergoedingen van de waarde van de achtergebleven prestatie. Iedere andere aansprakelijkheid is uitgesloten. De door Allround Team te betalen schadevergoeding zal nimmer méér bedragen dan het totaal van de op de grond van de betreffende overeenkomst door de Opdrachtgever verschuldigde bedragen, althans tot de bedragen van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.  

 11.2 Allround Team is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. De aansprakelijkheid van Allround Team voor indirecte of gevolgschade, daaronder inbegrepen doch niet beperkt tot gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van afnemers van Opdrachtgever, beschadiging of verlies van data, verlies van kans is uitgesloten.  

 11.3 Indien een fout wordt gemaakt doordat de Opdrachtgever aan opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie of inlichtingen heeft verstrekt, is Opdrachtnemer voor de daaronder ontstane schade niet aansprakelijk.  

11.4 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, tenzij de schade is veroorzaakt door grove nalatigheid of opzet van de Opdrachtnemer.  

 11.5 Voor zover Opdrachtgever bij uitvoering van haar verbintenissen beroep doet op de medewerking of uit hun fout, met inbegrip van zware of opzettelijke fout.  

 11.6 De Opdrachtnemer kan hier niet aansprakelijk gesteld worden voor een onopzettelijke fout, indien de Opdrachtgever hen hierop gewezen heeft en/of zij hier zelf kennis van hebben genomen en er binnen de periode 7 (zeven) werkdagen na de kennisname een rechtzetting volgde.  

12. Overmacht  

12.1 Indien één van de partijen wegens overmacht enige verplichting ingevolge van een overeenkomst niet kan nakomen, is zij verplicht dit binnen 5 (vijf) dagen na het vaststellen van de overmacht situatie middels aangetekend schrijven gemotiveerd kenbaar te maken aan de wederpartij. Deze kennisgeving moet alle noodzakelijke feitelijk elementen bevatten om de andere partij in staat te stellen het bestaan van de overmacht vast te stellen.  

 12.2 Ongeacht de aard van de overmacht situatie, blijft de Overeenkomst onverkort bestaan, indien uitvoering van de in Overeenkomst gestelde werkzaamheden door één van de partijen wordt uitgesteld, dienen Partijen in overleg te bepalen wanneer alsnog tegemoetkoming kan worden aan de leverings- of afnameverplichting.  

 12.3 Mocht een overmacht situatie langer dan 6 (zes) maanden hebben geduurd of voorzien wordt dat deze langer dan 6 (zes) maanden zal duren, heeft ieder der Partijen het recht die Overeenkomst te beëindigen. Hetgeen reeds ingevolge die Overeenkomst gepresteerd is, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend.  

13. Ongeldigheid van de Algemene Voorwaarden  

13.1 De eventuele nietigheid, ongeldigheid of niet-toepasbaarheid van één van de in de Algemene Voorwaarden opgenomen bepalingen heeft geen invloed op de geldigheid van de andere bepalingen of op de onderlinge Overeenkomst, die integraal van kracht blijven.  

 13.2 Voor de materie geregeld door een bepaling die als nietig, ongeldig of niet-toepasbaar wordt verklaard, zal de wettelijke regelgeving van toepassing zijn. Het feit dat Opdrachtnemer haar rechten onder deze Algemene Voorwaarden niet laat gelden of met vertraging uitoefent, kan niet worden beschouwd als afstand van recht, tenzij anders geformuleerd door middel van een uitdrukkelijke schriftelijke verklaring door Opdrachtnemer. Enige afstand dient steeds beperkend geïnterpreteerd te worden en heeft enkel betrekking op de rechten en omstandigheden zoals omschreven in de schriftelijke verklaring.  

 13.3 In geval van een eventuele nietigheid, ongeldigheid of niet-toepasbaarheid van één van de in de Algemene Voorwaarden opgenomen bepalingen, beschikt de Opdrachtnemer over een redelijke termijn te rekenen vanaf de kennisname om hiervoor een zo passend mogelijke oplossing te voorzien. Dit binnen de mate van de juridische mogelijkheden.  

14. Toepasselijk recht: Forumkeuzen  

14.1 Alle Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer dienen uitgevoerd te worden binnen het Belgisch grondgebied.  

 14.2 Alle geschillen die verband houden met Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, kunnen enkel rechtsgeldig voor de Ondernemingsrechtbank van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen gebracht worden. Dit onverminderd het recht van de opdrachtnemer om zich te wenden tot de plaatselijke rechtbank van het arrondissement waar de Opdrachtgever haar zetel heeft.  

15. Annulering door Opdrachtgever  

15.1 Opdrachtgever is gerechtigd een overeengekomen dienst geheel of gedeeltelijk te annuleren. Deze annulering dient steeds schriftelijk te geschieden. Telefonische annuleringen worden derhalve niet geaccepteerd. De annuleringsdatum is de datum van ontvangst door Allround Team van de schriftelijke annulering. In dit kader wordt uitstel van een dienst gezien als een annulering gevolgd door een nieuwe boeking, waarbij dit artikel volledig van toepassing is.  

16. Openbaarmaking  

16.1 Opdrachtgever staat Allround Team toe de diensten van Allround Team waarvoor door Opdrachtgever is gekozen en de aard daarvan openbaar te maken, met vermelding van de naam en het logo of het merk van de Opdrachtgever. Na voorafgaande schriftelijk toestemming van de Opdrachtgever is het Allround Team toegestaan openbaarheid te geven aan de oplossing en kan zij een beschrijving opstellen en openbaar maken van de redenen die Opdrachtgever hebben doen besluiten voor de oplossing van Allround Team te kiezen alsmede de hieruit voor Opdrachtgever voortvloeien voordelen.  

17. Slotbepaling  

 17.1 Op de Overeenkomst tussen Allround Team en Opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing.  

 17.2 Alle geschillen met betrekking tot of voortvloeiend uit deze Algemene Voorwaarden worden onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de rechtbank te Antwerpen.  

 17.3 Allround Team besluit bij elke Overeenkomst dat de Opdrachtgever de Algemene Voorwaarden heeft geraadpleegd, gelezen en goedgekeurd. Zo niet, verandert dit niets aan de rechtsgeldige totstandkoming van een overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.